Редакторски колектив Defendyl<sup>®</sup>
У дома>Имуноблог>Интересно> Прекомерна умора и изтощение и как да си помогнете

Прекомерна умора и изтощение и как да си помогнете

Прекомерната умора е много често явление, с което по-голяма част от нас вече e трябвало да се справят в даден момент от живота си. Повишената умора често се появява, когато се възстановяваме от вирусни или други инфекции. Докато умората поради остри заболявания обикновено преминава бързо, много хора се борят с дългосрочната умора. Тя се проявява чрез различни признаци, които могат да бъдат физически, умствени или емоционални.

 

 

Най-честият признак на прекомерна умора е изтощението, което не намалява след почивка или сън. Честите признаци, придружаващи изтощението, са:

  • Апатия и липса на мотивация
  • Мускулна болка
  • Съненост през деня
  • Проблеми с концентрацията
  • Храносмилателни проблеми (подуване, запек, диария, и др.)
  • Главоболие
  • Раздразнителност
  • Забавен рефлекс
  • Проблеми със зрението

Причините за появата на хронична умора могат да бъдат от различен произход. Важно е да опитате да откриете причината за умората, защото тогава можем по-лесно да предприемем мерките, които ще ни помогнат да подобрим състоянието си.

Най-честите причини за прекомерна умора са:

  • Безсъние
  • Нарушения на сънното дишане (апнея)
  • Лоши хранителни навици
  • Анемия
  • Ментални причини (депресия, безпокойство, емоционални сътресения, etc.)
  • Нарушения на щитовидната жлеза (хипотиреоидизъм)
  • Прекомерна консумация на кофеинови напитки
  • Инфекции на уринирания тракт
  • Диабет
  • Дехидратация
  • Сърдечни заболявания
  • Вечерна работа и работа на смени
  • Хранителни алергии

Постояннатауморапречи в животани, защотонилипсваенергиязаежедневнитедомакинскизадължения и дейности.Продължителната умора може да доведе до различни остри и хронични заболявания, затова е важно да се грижим за себе си предприемайки различни мерки и да се опитаме да премахнем умората.


Постоянната умора пречи в живота ни, защото ни липсва енергия за ежедневните домакински задължения и дейности.

Как да си помогнем?

1. Подобрете навиците си за сън

Качественият сън е първата стъпка към намаляване на изтощението. За да си осигурим добър сън, трябва да следваме подходяща хигиена на съня, която може да се постигне със следните мерки:

  • Лягайте и ставайте всеки ден по едно и също време;
  • Подсигурете подходяща температура във вашата спалня;
  • Спете в затъмнена и тиха стая; 
  • Избягвайте гледането в обектив(телефон, таблет, телевизор) най-малко 1 час преди сън; 
  • Не се хранете поне 90 минути преди лягане;
  • Осигурете си физическо и емоционално спокойствие преди сън.

2. Подобрете хранителните си навици

Здравословният и балансиран хранителен режим ще ви  помогне за осигуряването на повече енергия. Експерт съветва да избягваме нездравословни храни и да си осигурим консумацията на повече пресни плодове и зеленчуци, които съдържат витамини и минерали.  Избягвайте снаксовете, които съдържат много захар, защото могат да причинят енергиен срив. Важно е да се избягва консумацията на кофеинови питиета в следобедните часове или вечерта, или напълно да се елиминират. 

3. Увеличете физическата активност

Редовната физическа активност може значително да подобри съня и да намали умората. Много изследвания показват, че хората, които редовно спортуват, са по-малко уморени от тези, които не го правят. За да увеличите енергийните си нива, експертите препоръчват да спортувате много, но с умерена интензивност. Препоръчителните физически дейности са например ходене, йога и упражнения с умерена сила.

4. Планирайте дневните и седмичните си дейности

Умората често е следствие от твърде голямо физическо натоварване. Това може да повлияе както на по-лошия сън, така и на по-лошото общо състояние през деня. Чрез планирането на вашите дейности можете да избегнете претоварването и да намалите умората. В ежедневието си трябва обаче да включите и време за релаксация и почивка и да разпределите равномерно това време по дни, защото редуването на периоди на интензивна работа и бездействие също могат да увеличат умората. В същото време е важно да не очаквате твърде много от себе си и другите хора и да не си поставяте нереални цели, които със сигурност не ще допринесат за подобряване на вашето психическо разположение.

5. Дефендил-Имуноглюкан P4H®

Дефендил-Имуноглюкан P4H® е хранителна добавка, която съдържа натурален Imunoglukan®, витамин C и цинк. Дефендил-Имуноглюкан P4H® ползотворно повлиява на общото състояние и имунитета на организма. Витамин C допринася за намаляване на умората и изтощението.

Ако умората е придружена от други симптоми или не можете да подобрите състоянието си с изброените мерки, препоръчваме да посетите Вашия лекар.

 

 

Източници:

https://www.webmd.com/balance/how-tired-is-too-tired#1

http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/XIV-62.pdf

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248002.php#causes

https://www.onhealth.com/content/1/causes_of_fatigue

Defendyl® не бива да се приема от болни с присадени органи. Болни, приемащи имунопотискащи лекарства, могат да вземат Defendyl® само след консултация с лекар.

Не превишавайте препоръчаните дневна доза. Хранителната добавка не замества балансираното и разнообразно хранене.